Op vakantie naar Kroatië

26 mei 2019 - Rovinj, Kroatië

Hallo Allemaal

Lang geduurd maar hier is eindelijk de 2e blog door Annie .Ja dat heb je soms in je vakantie ... ook nog druk !Onze buurman Andreas (dezelfde van vorig jaar) gaat weer eens voor ons koken. Dit keer maakt hij "Halsbein".  Joost mag weten wat dat nu weer is. Dus wij om 2 uur erheen (idiote tijd) met borden,messen en vorken. Zie je 't voor je....... Bikini aan en in de felle zon. Dan staat er een hele grote pan met Zuurkool met daarin een grote grijze homp ...iets dat lijkt op vlees en een schaal met aardappelpuree . Nu is zuurkool 's zomers al niet mijn grootste favoriet. Ik slik 2 maal en zeg al bij voorbaat dat ik geen grote eter ben. Ik neem een hapje zuurkool en een grote schep aardappelpuree en snijd voorzichtig wat vlees van de grijze "homp". Iehhhhhhh.....gekookt varkensvlees ...Ik werk het dapper naar binnen.Jan zit er heerlijk van te eten en schept nog een keer royaal op. Ik treuzel heeeeeeeel lang over mijn bordje. De andere 2 scheppen ook nog maar eens op....Maar 't is goed bedoeld en heel gezellig deze buren. Ze hebben al 35 jaar een LAT relatie.

Dan nog even over 't weer! Al jaren heb ik vesten/truien/veel spijkerbroeken/warme sokken meegesjouwd in de camper en nooit gedragen. Dus dit jaar bijna alles uitgehaald want dat had ik vast niet nodig.... Wel 14 zonnejurkjes erin want daar heeft een mens nooit  genoeg van bij zich. Nou ...dus onderweg maar een lekkere warme trui en wat sokken gekocht. Het is soms best koud en ook nat. Lang leve 't kacheltje dat gelukkig nooit uit de camper gaat. Gelukkig zijn er ook zonnige dagen om te fietsen en voor 't strand.

Ik ga hier ook op plantenjacht, Kan 't weer niet laten. Nieuw sterk schepje gekocht. Er bloeien hier prachtige blauwe bloemen. Die ga ik es efkes uitgraven. Maar volgens mij groeien die bollen vanuit China...... er niet uit te krijgen hoe diep ik ook graaf! Ik "moer" er 4 ...zweet als een otter en geef 't dan maar op. Er zijn ook al mensen die belangstellend toekijken.....   Die rot bollen willen niet mee! Zelfs mijn hagel nieuwe schepje is verbogen en bijna niet meer schoon te krijgen.....  zo'n rare rode kleiaarde. Dan maar een foto maken...

Dinsdag rijden we naar Umag voor een 5 daags bezoek aan onze vak.vrienden Dick/Corrie en Bea en Geo. 't Ligt zo'n 70 km terug en als we er aankomen is 't er erg koud! Maar ze zijn heel blij ons weer te zien. Ze hebben er van de 3 weken 1 dag mooi weer gehad. Dan hebben wij 't nog beter getroffen. We blijven er tot zaterdag om bij te kletsen en te borrelen. Helaas zijn Germ/Tinie er dit jaar niet bij . Ze staan met de camper in Duitsland en hebben er gelukkig  mooi weer. Maar we misten ze wel. Het weer is de volgende dagen prachtig Zon en blauwe lucht. We fietsen langs de kust naar Umag, winkelen daar en ontdekken een soort Action winkel. Het is maar goed dat we grote fietstassen hebben ... Je wordt er zo hebberig van. Allerlei soorten verf voor 't schilderen op stenen. En ja dat moet natuurlijk mee.....  stel dat ze dat niet hebben in Nederland. Als ik in dit tempo doorga met stenen schilderen ben ik bang dat 't Campertje" straks zwaar overbeladen thuis komt!   We fietsen over de supergrote Camping Umag.... drinken koffie bij een strand tentje ..... Bruinen nog wat bij. Kortom we genieten volop. Borrelen bij en kletsen met z'n allen. Vrijdagmorgen vertrekken Dick/Corrie en wij gaan Zaterdagmorgen weer. Bea en Geo blijven nog en zwaaien ons uit. We gaan eerst nog terug naar Umag ..... overleggen waar we dan verder heen gaan. 't Hangt van 't weer af. Echt stabiel wil t nog maar niet worden.We zijn nu alweer meer dan 4 weken op stap. Oh ja,,,,,voor ik t vergeet....  ook Jan geniet volop!

Groetjes van Annie en Jan en tot de volgende blog.

P.S. We gaan niet door naar Pakostane naar Marica. We kregen bericht dat de camping nu is volgebouwd met chalets. Jammer maar wel te begrijpen voor een vrouw alleen.

1. Hendrik en Wytske:
    26 mei 2019
    Jammer van die plant. maar gelukkig heb je een foto. Zo te horen is het af en toe wel weer voor zuurkool!
    Nog veel plezier en mooi weer, groetjes Hendrik en Wytske
  2. M wevering:
    27 mei 2019
    Mogge halsbain met honing is heerlijk. Jammer van die bloemen mooi geschreven. We hopen dat jullie nog mooi weer krijgen.lekker genieten samen. Groetjes Melis en Riet
  3. Froukje:
    27 mei 2019
    Je maakt wat mee op zo'n reis haha.Hopenlijk komt het mooie weer eraan.Geniet ze lekker.
  4. Hein en Joukje:
    Hihi leuk verhaal Annie,

Jammer dat jullie Marica nu niet gaan ontmoeten. Ik snap het wel, want je kunt het hele jaar door gasten in chalets stoppen natuurlijk. Dat zal ook meer opbrengen en ze heeft het hele jaar door werk te doen.

Veel plezier nog verder hé.
    Dikke knuffel van Hein en Joukje
  5. M wevering: