Op vakantie naar Kroatië

Hallo Allemaal,

Vrijdag, vertrek uit Damwald, tijdens de reis harde wind, zon bew. Om half 6 aangekomen in Alheim (D) op camping Alte Mühle. Na een reis van 450 km. Twee dagen gestaan op een camperplaats, voor de slagboom van de camping .Vriendelijke Nederlandse eigenaar en gastheer. het was koud, maar de gloeiende hete douche maakte alles weer goed. De eerste morgen lag er sneeuw en de tweede morgen was het gras wit van de vorst. De airco hebben we maar in de kast laten staan en de kachel te voorschijn gehaald. voor een paar euro bijbetaling voor de stroom kun je niet koud zitten. Na vertrek uit Alheim (D) zijn we naar Roth/Wallesau gereden, naar camping Waldsee. 318 km. Dit is een vogeltjes camping, er zijn heel veel verschillende vogeltjes aanwezig. Onderweg kregen we melding op matrixborden van een file achter Würtzburg. We hebben gegokt dat deze niet voor ons bedoeld zou zijn. Op een parkeerplaats zaten we een stukje brood te eten en zagen opeens alle auto's stilstaan. We hebben het weer goed uitgekozen. Toen we het eten op hadden, was de file weer opgelost. Toch onderweg zo nu en dan oponthoud door langzaam rijdend  verkeer. Je hebt van die hersenloze figuren die het presteren om op een recht weg achter op iemand te knallen, wat direct weer een file en langzaam rijdend verkeer veroorzaakt. Maar we zijn heelhuids in Roth Wallesau  aangekomen, na 320 km. Hier hebben we 1 nacht gestaan en bij het krieken van de dag vroor het hier ook alweer, om half acht was het min 1 graad. Dus weer de kachel aan tot we weg zijn gereden.  Na 415 km in Dobriach (Oostenrijk) te zijn aangekomen, was er geen eigenaar aanwezig. Dus wij de telefoon van de muur gepakt en nr 11 gedrukt en kregen we de eigenaar aan de lijn. Die zei dat we een plekje uit konden zoeken en dat de andere morgen kwam er wel iemand om af te rekenen.Ook hier werden we weer wakker met wit gras in plaats van groen, voor ogen. We wilden hier een paar dagen blijven, maar het was ons te koud. Toen hebben we maar afgesproken om direct door te rijden naar Kroatië. Zonder file's en andere tegenslagen zijn we naar Rovinj gereden. Hier, na 300 km, hebben we mooi weer, 15 á 16 gr. vol zon en s 'nachts 9 gr. Het is hier nu om 12 uur 17 graden, dit zijn betere temperaturen. Kom ik vanmorgen uit de camper, zag ik dat we buren hadden gekregen. Het was een Duitser, ik zei tegen hem, dat ik de stroomdraad wel even weg haal en om de boom leg. Zei de persoon, das ist nicht notig, Jan. Ik denk Jan??? Zei ie nog een keer Jan. Toen kwam er een man uit de caravan, bleek het Andreas te zijn, waar we vorig jaar waren uitgenodigd, om te komen eten, terwijl we de man niet eens konden. Dit is een geweldig weerzien. De man was alleen, z'n vriendin komt zondag met het vliegtuig. Hij heeft al gezegd dat ie weer eten gaat maken, Sauerkraut. (zuurkool). Deze mensen hebben een latrelatie, hij woont in Keulen en zij in Hamburg, een knappe afstand. Ze zien elkaar ieder weekend, dan reizen ze met de trein naar elkaar. De ene keer hij naar haar en de andere keer zijn naar hem toe. Zegt hij:  Ja, zo blijft het spannend. Ik ga hem nu even helpen om de voortent aan de caravan te hangen, zo verdien ik het eten ook wat ie voor ons maakt. We blijven hier de eerste tijd even staan.

Groeten Jan en Annie.

1. Klaas & Tjetje:
    Mooi dat jullie weer veilig zijn aangekomen Jan. Geniet erven
  2. Sytske Hardholt:
    Hoi heit en mem,

Leuk om zo jullie verhalen te lezen en mee te reizen met jullie. Hoop dat jullie fantastisch weer krijgen en een hele fijne gezellige tijd weer gaan beleven met veel leuke, grappige avonturen😁😚
  3. Froukje:
    8 mei 2019
    begint weer goed.leuk op naar de volgende verhalen.geniet ervan
  4. Hendrik en Wytske:
    8 mei 2019
    Mooi verhaal, wel heel toevallig dat je naast dezelfde man staat. Fijne vakantie en mooi weer.
  5. Jantsje Zijlstra:
    8 mei 2019
    Ik soe sizze fierder ek mar in hiele mooie fakansje
  6. Johannes en Tine:
    9 mei 2019
    Fijne vakantie toegewenst
  7. Hein en Joukje:
    12 mei 2019
    Jim ha gelyk om de warmte op te sykjen! Folle wille en geniete. leafs fan Hein en Joukje
  8. M wevering:
    19 mei 2019
    Mooie belevenis maar koud. Op naar de warmte.veel vakantie plezier en lekker genieten jullie saampjes. Groetjes